Här har det varit fullt upp sedan i torsdags. Urnsättningen gick bra, det blåste snålblåst och var svinkallt, vi tände lite ljus och lade blommor på graven när urnan var nersänkt. Det blev en kort promenad och sedan var vi på en jättemysig restaurang och åt middag, det var verkligen toppenmat och vi blev mer än mätta. Simons mamma följde med oss hem och på fredagen blev det långpromenad i det härliga vädret. Vi var ute i tre timmar och vi gick längs vattnet hela vägen bort till Bedagården och sedan innervägen tillbaka, ett litet stopp blev det hos Simons kusin borta vid Presseskolan för en snabbfika.

I lördags var det verkligen inget roligt väder, jag var ute i två timmar på morgonen och släppte ut hästarna, mockade, krattade och städade lite, jag var som en dränkt katt när jag kom in. Simon och Calvin var ute och sågade ner några träd och fixade takpannorna på taket, men till skillnad från mig tycker dom båda att det är mysigt att vara ute när det regnar. Simons syster Malin och Peter var förbi och tog en fika och hämtade sängar som vi har haft på vinden och en jättefin sänggavel som vi inte kan ha längre eftersom sängen står under ett snétak, skönt att dom kom till användning.

På kvällen när det hade slutat regna var jag och Simon ute på en lång promenad vi gick ner till Mariedal upp förbi Rydet och tillbaka, jätteskönt och konstigt nog träffade vi inte på en enda person på hela vägen, det såg ut som om alla satt inne och åt middag eller tittade på tv. När vi kom hem sov båda barnen sött i sina sängar och farmor satt och tittade på tv.

I går söndag var vi ute på en liten utflykt runt om i Vallda och sedan tog vi en fika på Café Karma i Kungsbacka. Jag och Calvin bakade en kladdkaka och senare Scones till fikat klockan 15 då Tomas, Olga, Lukas och Adrian kom på besök. Calvin fick ett smurfmemori och två böcker i födelsedags present och Alicia fick ett lite tåg som nog blir en favorit. Det var var inte i går vi träffade familjen Antonsson/Gudkova så det blev ett kärt besök = ). Jag och Olga bestämde att vi skulle gå på Spa i Varberg framöver och det ser jag verkligen fram emot.

Hoppas ni får en härlig vecka